Despre noi

Alfa Beta, printre ultimii mohicani în retailul constănțean

Extinderea tot mai agresivă a marilor rețele de magazine, dar și sezonalitatea au făcut din piața de retail constănțeană un mediu tot mai dificil pentru comercianții independenți. Cu toate acestea sunt și retaileri care au trecut proba timpului, Alfa Beta fiind unul dintre puținele exemple care au reușit să supraviețuiască.

Alfa Beta, cea mai veche rețea de magazine din Constanța, înființată în anul 1991.

De-a lungul timpului ALFA BETA și-a adjudecat și titlul de cea mai extinsă rețea, operand în acest moment șapte unități comerciale, cea mai recentă deschidere fiind bifată la începutul lunii noiembrie 2017. Odată cu această inaugurare, Alfa Beta a mai făcut un pas important în lupta sa cu marile rețele prin dezvoltarea unui concept nou, care pune accentul pe zona de fresh.

„Întotdeauna extinderea a fost pe lista noastră de priorități și suntem tot timpul în căutarea unor noi spații în zone pe care nu le acoperim. Iar această deschidere a venit într-o zonă în care nu eram prezenți pentru businessul Alfa Beta”

Elemente de noutate

Pe lângă legume și fructe Proaspete , ALFA BETA a pus accentul pe lactate, mezeluri și carne proaspătă, dar și pe alimentele de bază, categoria de alimente reprezentând circa 70% din gama de produse.

Un alt element de noutate îl reprezintă zona de gastro, supermarketul din Catanga fiind primul punct de lucru în care retailerul testează acest segement de business. „Este un proiect pilot, însă îl privim ca pe un factor de diferențiere față de competitori”, explică Rodica Buturugă.

Sortimentația, o prioritate fiind listate în total peste 10.000 de produse.

„Avem o gamă diversificată de produse pentru că ne-am dorit să acoperim cât mai bine nevoile cumpărătorilor din zonă, mai ales că nu avem încă o imagine foarte clară asupra profilului cumpărătorilor fideli. Am încercat să răspundem tendinței de orientare către produsele proaspete și asta se reflectă foarte bine la raft. Spre exemplu nu am listat carne congelată pentru că avem carmangerie proprie de unde livrăm zilnic către toate unitățile. Am gândit totodată și un corner cu produse de brutărie, patiserie și cofetărie”,in Alfa Beta fiind listate în total peste 10.000 de produse.

La Alfa Beta, rulajul produselor la raft este monitorizat în permanență , există deschidere pentru produsele noi. ALFA BETA este deschis și la inițiativele furnizorilor parteneri de a promova in-store cele mai noi lansări de produse. În plus, magazinul găzduiește centrele de premiere ale campaniilor naționale derulate de brandurile mari de băuturi și alimente.

Fidelizare Clientilor

La capitolul fidelizarea clienților rețeaua Alfa Beta merge pe câteva direcții clare, dar care au rezultate. „Politica noastră dintotdeauna a fost să reușim să le asigurăm clienților un preț cât mai mic și nu doar la câteva produse, ci la o gamă cât mai variată. Iar acesta este focusul nostru și în viitor”

În plus, ALFFA BETA are și o revistă promoțională cu apariție lunară, încercând să acopere toate categoriile de produse. Cu toate acestea, reprezentanta Alfa Beta spun că încearcă însă să fie discreți cu promoțiile pentru că nu își doresc să atragă în magazine doar cumpărători din categoria „vânători de promoții”.

Un alt aspect important pentru noi este și interacțiunea directă cu clienții – acesta fiind din puunctul lor de vedere unul dintre atu-urile pe care comercianții independenți le au în fața marilor jucători.

Pe lista planurilor de viitor se află și consolidarea businessului actual, dar și dezvoltarea unor parteneriate noi cu producătorii locali și regionali